Zondag 16 september 2018 werden in Amsterdam de IBC 2018 Innovation Awards uitgereikt. MEDIALAAN kreeg er de prestigieuze IBC Innovation Award voor het unieke project 'Non-Linear Startover with Dynamic Ad Insertion', dat ze in samenwerking met het Britse bedrijf Yospace gerealiseerd hebben voor Stievie. Ondertussen is het ook al in gebruik op vtm.be en in de VTM-app. Met deze technologie kan de kijker tijdens het live kijken terugspoelen naar het begin van een aflevering en zijn de reclameblokken korter en gepersonaliseerd. Ook zijn de reclameblokken tijdens het live kijken gepersonaliseerd. MEDIALAAN en Yospace waren één van de tien finalisten uit tien verschillende landen die kans maakten op een IBC Innovation Award. Vrijdag 14 september 2018 behaalden ze met hetzelfde project op de CSI Awards in Amsterdam ook al de tweede plaats in de categorie Best TV user experience.

Pieter Coucke, Solution Architect bij MEDIALAAN: "Dit project bewijst de rol van MEDIALAAN als vernieuwer. In samenwerking met Yospace is dit het eerste 'Dynamic Ad Insertion'-project in de wereld met dit niveau van complexiteit. De ervaring van de gebruiker is en blijft altijd onze prioriteit. Het gaat niet alleen om het korter maken van reclameblokken bij terugkijken, we personaliseren ook de reclamespots tijdens het live kijken."

IBC (International Broadcasting Convention) is de meest invloedrijke media-, entertainment- en technologieshow in de wereld. De Awards voor technologie en creatieve innovatie zijn eveneens de meest begeerde prijzen in de branche. Tijdens deze jaarlijkse beurs worden organisaties en persoonlijkheden, die iets met televisie of video te maken hebben, erkend voor hun bijzondere en innovatieve bijdrage.