MEDIALAAN Fairtime Award

MEDIALAAN lanceert opnieuw de MEDIALAAN Fairtime Award. Dat is een creatieve wedstrijd waarbij sociale en humanitaire organisaties gratis airtime op tv, online en op radio kunnen winnen. De organisatie die er volgens een professionele jury het best in slaagt een sterk idee te vertalen naar een storyboard voor een tv- en online-spot en/of een script voor een radiospot, wint. Op 25 april 2018 maken we de winnaar bekend.

 

Wat kan je winnen?

De winnaar van het beste storyboard voor een tv/online-spot wint:

  • Een gratis spotcampagne bij VTM, Q2, Vitaya en CAZ, en de online platformen van MEDIALAAN, ter waarde van 250.000
  • Productiebudget voor het maken van een tv/online-spot van 30” ter waarde van € 25.000

De winnaar van het beste radioscript wint:

  • Een gratis radiocampagne bij Qmusic en Joe ter waarde van € 75.000
  • Productiebudget voor het maken van een radiospot van 30” ter waarde van 7.500

 

Hoe deelnemen?

Deelnemende organisaties dienen een storyboard voor een tv/online-spot en/of een script voor een radiospot in. Je kan dus zelf kiezen of je meedoet voor een tv/online-spot, voor een radiospot of voor beide. Een professionele jury zal alle inzendingen beoordelen op basis van o.a. de creatieve strategie en originaliteit. De organisatie die er volgens de professionele jury het best in slaagt een sterk idee te vertalen naar een tv/online- of radiospot, wint. Voor je je inschrijft, lees je best even het volledige wedstrijdreglement na. 

De inschrijvingen voor MEDIALAAN Fairtime Award 2018 zijn afgesloten. Veel geluk aan alle deelnemers.

 

Over de jury

Een 5-koppige professionele jury beoordeelt vakkundig iedere inzending. Voor de MEDIALAAN Fairtime Award 2018 bestaat de jury uit:

  • Dorien Baelden – Koning Boudewijnstichting
  • Geert De Rocker – Famousgrey
  • Griet Byl – Media Marketing
  • David Maertens – TBWA
  • Barbara Vandamme – Perrigo

 

Winnende campagnes 2017, 2016 & 2015

2017: Wereldsolidariteit & Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK)

De jury van de derde editie van de MEDIALAAN Fairtime Award was enthousiast over de vele ingestuurde scripts. Toch waren het de Ouders van Verongelukte Kinderen (radio) en Wereldsolidariteit (tv) die gratis airtime én productiebudget wisten te veroveren.

Beluister en bekijk hieronder de winnende spots van Ouders van Verongelukte Kinderen en Wereldsolidariteit.

 

2016: Think-Pink

In 2016 werd Think-Pink uitgeroepen tot de winnaar van de tv- en radiocampagne. De spots gingen onmiddellijk na de bekendmaking in productie en werden in juni uitgezonden op de tv- en radiozenders van MEDIALAAN. Beide spots werden erg hoog gewaardeerd door onze kijkers en luisteraars en kregen een likeability-score van 7,2 voor zowel radio als tv.

Beluister en bekijk hieronder de radio- en tv-spot van Think-Pink:

 

2015: Vlaamse Parkinson Liga & Pink Ribbon

In 2015 wisten de Vlaamse Parkinson Liga en Pink Ribbon respectievelijk een tv- en radiospot in de wacht te slepen. Beide spots werden erg hoog gewaardeerd door onze kijkers en luisteraars: met een likeability-score van 7,4 voor de Vlaamse Parkinson Liga en 7,6 voor Pink Ribbon behoren zij tot de beste spots van 2015.

Beluister hieronder de radiospot van Pink Ribbon en bekijk de tv-spot van de Vlaamse Parkinson Liga:

Nuttige info

  • Lijst Belgische reclamebureaus: raadpleeg het ACC.
  • Wat is een tv-storyboard? Check deze link.
  • Wat is een radioscript? Check deze link.