Ambitieuze digitale plannen voor MEDIALAAN & de Persgroep Publishing

‘Digitale veranderingen niet ondergaan, maar mee vorm geven’, dat is de ambitie van MEDIALAAN & de Persgroep Publishing voor het najaar.  Tijdens de najaarspresentatie op 23 augustus 2018 maakten CEO’s a.i. Erwin Deckers en Dirk Lodewyckx de plannen meteen concreet met nieuwe projecten voor online tv, online radio én online nieuws.

Gloednieuw videoplatform & Vlaamse Netflix

In televisie wordt er gewerkt aan twee belangrijke projecten. In de winter gaat VTM GO van start, een gloednieuw digitaal videoplatform waarop alle programma’s van alle MEDIALAAN-zenders (VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM en KADET) te zien zijn. Het aanbod bestaat uit actuele programma’s én een uitgebreide catalogus. Targeted advertising zorgt ervoor dat het platform gratis is voor alle kijkers.

De tweede ambitie is de opstart van de ‘Vlaamse Netflix’. Deckers en Lodewyckx: “We hopen om samen met de collega-omroepen een ‘Vlaamse Netflix’ te kunnen uitbouwen met focus op Vlaamse topfictie, aangevuld met internationale films en reeksen. We willen hiermee een straf lokaal complementair aanbod neerzetten naast Netflix.”

Nieuwe radiokanalen & live videoquiz

MEDIALAAN/de Persgroep Publishing lanceert ook voor radio twee concrete digitale projecten. Sinds maandag, 20 augustus 2018, kunnen luisteraars van Joe naar de ochtendshow luisteren en zelf kiezen uit welke periode de muziek komt.

Q brengt dit najaar een primeur naar Vlaanderen. Deckers en Lodewyckx: “Quizshows zijn nooit live. Laat staan dat je heel Vlaanderen kan laten deelnemen. Vanaf oktober kan het wél met ‘Qwistet’.”  Deze online videoquiz wordt live gespeeld en alle Vlamingen zullen tegelijk kunnen deelnemen.

De ‘kubus-app’ van HLN

Als grootste digitale nieuwsmerk van het land bereikt HLN dagelijks 1,7 miljoen Vlamingen. Maar de honger van lezers is nog groter. Daarom lanceert MEDIALAAN/de Persgroep Publishing deze winter een totaal nieuwe HLN-app, met als werknaam ‘de kubus’, waarbij vier werelden in één app zitten: nieuws, video, regio en fun.

Deckers en Lodewyckx: “We willen met de kubus-app de beperkingen van een traditionele app doorbreken en tegelijk alle troeven van de twee bedrijven inzetten.”