MEDIALAAN wil de impact van een campagne, hetzij op tv, radio, online, of crossmediaal beter begrijpen. Daarom integreerde het Research-team de twee verschillende impactstudies – MMIB voor tv en On Air voor radio – tot één meetinstrument. Zo kan ook de impact van crossmediale campagnes in kaart gebracht worden. Meet the MIP!
MEDIALAAN wil jouw merk en campagnes de hoogst mogelijke impact geven. Het medialandschap is echter nog nooit zo complex geweest en de roep om toewijsbare effecten van media-investeringen wordt alsmaar luider.
MEDIALAAN en UBA organiseerden op donderdag 16 juni 2016 het How Brands Grow Seminar, een seminarie over de marketingwetten die bepalend zijn voor de groei van merken. Want 62% van alle FMCG-merken realiseerden de laatste 3 jaar geen groei meer. Een korte terugblik.
Wat hebben de winnaars van de Topspotsawards 2015 - Fiat, Plan België en Rode Kruis-Vlaanderen - met elkaar gemeen? Ze weten de kijker te verrassen dankzij innovatie en originaliteit. Ontdek hier de 5 manieren om verrassing ook in jouw campagne op een effectieve manier in te bouwen!
De MEDIALAAN-kijker heeft zijn keuze gemaakt: de beste tv-spots van 2015 zijn verkozen. Drie spots werden op dinsdag 14 juni bekroond met een gouden, zilveren en bronzen Topspotsaward. En die spots waren wel heel erg aan elkaar gewaagd.
Je had ze nog van ons tegoed: dé topspots van 2014. Deze drie hartverwarmende tv-spots wisten de kijkers het meest te bekoren. De winnaars werden bekroond met een welverdiende Topspotsaward.
Het gebruik van een second screen tijdens het tv-kijken biedt een geweldig potentieel om in interactie te treden met het eerste scherm, en dus ook met reclame.
Marketeers onderschatten de emotionele kracht en impact van muziek. Dat blijkt uit recent onderzoek van Les Binet en Daniel Müllensiefen. Zij tonen via biometrisch onderzoek aan dat muziek voor een grotere emotionele betrokkenheid zorgt. En dat resulteert in een grotere reclame-effectiviteit.
Vlamingen én jongeren kijken meer dan ooit televisie. Bovendien waren ze als tv-kijkers nog nooit zo tevreden als vandaag. Maar waarom zijn ze zo happy?
MEDIALAAN bewees eerder al dat sponsoring werkt. Met andere woorden: sponsoring heeft impact op je merk. Wat blijkt nu? Merkimpact kan je nog een extra duwtje in de rug geven.