Vlaanderen zamelde maar liefst 4.269.073 euro in voor de derde editie van Rode Neuzen Dag. Ambassadeurs Evi Hanssen, Koen Wauters, Jonas Van Geel, Birgit Van Mol en Sam De Bruyn maakten vrijdag 30 november 2018, het eindbedrag bekend in een volledig uitverkocht Sportpaleis. De goeddoelactie van VTM, Qmusic en Belfius gaat daarmee scholen ondersteunen die investeren in de mentale gezondheid van hun leerlingen.

Er werden de voorbije weken maar liefst 309.241 Rode Neuzen verkocht en 2653 acties georganiseerd in Vlaanderen. Er zijn ondertussen ook 470 scholen die zich nu al hebben geregistreerd als Rode Neuzen School, waardoor al 412 006 leerlingen extra ondersteund worden op het vlak van mentale gezondheid. Vrijdag 30 november bereikte Rode Neuzen Dag zijn apotheose met Rode Neuzen Dag XL in het Sportpaleis, de grote muzikale slotshow met Koen Wauters en Jonas Van Geel die te volgen was bij VTM. Op het einde van de show werd ook bekend dat Rode Neuzen Dag volgend jaar terugkomt.

Rode Neuzen Dag-ambassadeur Birgit Van Mol: “Wauw! Wat een prachtig bedrag heeft Vlaanderen weer ingezameld voor Rode Neuzen Dag. We zijn zo blij dat we hiermee steun kunnen geven aan Rode Neuzen Scholen, waar bewust extra aandacht wordt gegeven aan de mentale gezondheid van de leerlingen. Een school is de plek waar jongeren zich goed moeten voelen, ook als het even wat minder goed met hen gaat. Bedankt, Vlaanderen!”

Kris Vervaet, CEO MEDIALAAN - de Persgroep Publishing: "Het is de eerste keer dat ik Rode Neuzen Dag van zo dichtbij meemaak.  Het is zeer fijn om vast te stellen dat Vlaanderen warm én gul is. Ik ben trots dat onze actie het verschil kan maken voor jongeren met psychische problemen. Bedankt aan iedereen die zich de afgelopen maanden voor dit goede doel heeft ingezet: ambassadeurs, artiesten, actievoerders,...dikke merci en tot volgend jaar!"