2BE evolueert. Onze zender trekt steeds meer de kaart van excitement met een hoek af. Zo bezet het een unieke plaats in het Vlaamse televisielandschap.

Voor jonge mensen is 2BE een vaste waarde geworden. Dat bewijst het jaar 2013 waarin onze zender maandelijks een marktaandeel van rond de 10% behaalde. In de loop van maart zet 2BE een volgende stap door het logo en de zenderlook te vernieuwen.

Ricus Jansegers, programmadirecteur MEDIALAAN: “De vernieuwing van de zenderlook is slechts een klein deel van het verhaal dat we met 2BE aan het schrijven zijn. 2BE zal meer dan ooit gaan voor excitement met een hoek af en zal verrassen met programma’s vol pittige humor en prikkelende actie. Lef en zelfrelativerende humor zullen daar niet bij ontbreken. De vernieuwde zenderlook die vanaf maart op het scherm komt, straalt dit ook uit.”

Met gemiddeld 10% marktaandeel op de zenderdoelgroep VVA 18-44 blikt 2BE terug op een stabiel 2013. De bouwstenen van dit goede resultaat zijn pittige Vlaamse humor zoals WAT ALS?, Foute Vrienden, En Toen Kwam Ons Ma Binnen en Crimi Clowns; de beste buitenlandse series met onder andere Bones, Homeland en Game of Thrones; topvoetbal met de Champions League; en heel wat filmpremières.

Afgelopen najaar vernieuwde onze zender bovendien zijn vooravond. Sitcomreeksen als The Big Bang Theory, Two and a Half Men en That 70’s Show worden horizontaal geprogrammeerd. De 2BE-kijker ziet het graag gebeuren, want maand na maand blijft de vooravond groeien van gemiddeld 7% in september 2013 naar 10% in december 2013.