De winnaar van de MEDIALAAN Fairtime Award, een creatieve wedstrijd voor sociale en humanitaire organisaties, is bekend: Think-Pink wint een tv- en een radiocampagne bij MEDIALAAN. Dat is beslist door een zeskoppige professionele jury. Maar liefst 46 goede doelen namen deel aan de MEDIALAAN Fairtime Award. In totaal kregen de juryleden 40 tv-dossiers en 28 radiodossiers voorgeschoteld.

Over de winnaar

Think-Pink communiceert in eerste instantie een thematiek die vooral vrouwen aanbelangt, maar in deze creaties kozen ze er bewust voor om de mannen aan te spreken. Dit op een bijzonder grappige en intelligente manier.

Think-Pink wint een tv-campagne bij VTM, 2BE en Vitaya ter waarde van 250.000 euro en een productiebudget van 25.000 euro. Daarnaast wint de organisatie ook een radiocampagne bij Qmusic en JOE fm ter waarde van 75.000 euro en een productiebudget van 7.500 euro. Het tv-storyboard en het radioscript zijn van de hand van Leo Burnett.

De winnende campagne gaat onmiddellijk in productie en wordt in mei en juni 2016 uitgezonden op de tv- en radiozenders van MEDIALAAN.

Over de jury

De jury bestond dit jaar uit voorzitster Griet Byl (Deputy Chief Editor Media Marketing), Jens Mortier (Owner Mortierbrigade), Katrien Bottez (Executive Creative Director Famous), Sylvie Verbruggen (VP Brand, Communications & Memorable Experiences Telenet), Josse Abrahams (Communicatieverantwoordelijke Koning Boudewijnstichting) en Erwin Deckers (CCO MEDIALAAN).

Jens Mortier“Ik had nooit gedacht dat ik door een spot van Think-Pink persoonlijk aangesproken kon worden, maar het is absoluut een spot die blijft hangen!”

Griet Byl: “Het was een moeilijke maar toch vastberaden beslissing om Think-Pink als enige winnaar te kiezen. De strategische insteek van de tv- en radiospot was zo ontzettend sterk dat het al van bij de start de favoriet was van de jury. Kortom, het was gewoon het meest creatieve en effectieve concept.”

In 2017 komt er een derde editie van de MEDIALAAN Fairtime Award, want goede doelen verdienen goede communicatie!