MEDIALAAN neemt vanaf 1 juli 2016 de televisiezender Acht over van Concentra. Dit werd in een principeakkoord overeengekomen tussen beide partijen. MEDIALAAN hervormt Acht tot een mannenzender die in de loop van het najaar van start gaat. Naast VTM, 2BE/Q2, Vitaya, VTMKZOOM en KADET breidt MEDIALAAN zo zijn tv-activiteiten verder uit. Een televisiezender specifiek voor mannen ontbrak nog in het plaatje. 

Peter Bossaert, CEO MEDIALAAN: “We zijn verheugd met de overname van Acht, die onze televisieportefeuille heel mooi aanvult. We investeren al jaren in innovatie. Nieuwe kijkmodellen zijn dé groeipoot van MEDIALAAN. Klassieke tv blijft wel de belangrijkste contentbron van de digitale platformen. In die klassieke markt is Acht een hele mooie opportuniteit.”

Erwin Deckers, CCO MEDIALAAN: “In het huidige televisielandschap zijn er al heel wat vrouwenzenders te vinden, maar mannen worden nog niet specifiek bediend. Door de overname van Acht hebben we nu een opportuniteit om met een televisiekanaal voor mannen te starten. Acht brengt vandaag al eerder mannelijke content. Bij MEDIALAAN willen we graag alle doelgroepen bereiken. We hebben een brede familiezender met VTM, een zender voor jongvolwassenen met het toekomstige Q2, een vrouwenzender Vitaya,  twee kidszenders VTMKZOOM en KADET, en vanaf het najaar dus ook een mannenzender.” 

De nieuwe zender zal programma’s brengen waar mannen tussen 18 en 54 jaar graag naar kijken. Er zullen wel een aantal programma’s van Acht overgenomen worden, aangevuld met heel wat nieuwe titels. 

Meer informatie over het nieuwe programmaschema van Acht volgt in het najaar bij de start van de mannenzender.