Het CIM heeft vanmorgen de nieuwe luistercijfers voor de Vlaamse radiomarkt bekend gemaakt. De resultaten bestrijken de periode van 2 januari 2016 tot en met 1 april 2016.

Onze radiozender JOE fm haalt een marktaandeel van 12,9% op de zenderdoelgroep van 30- tot 49-jarigen en zet daarmee haar beste resultaat neer sinds de start. Qmusic haalt een marktaandeel van 19,4% op de zenderdoelgroep 18-tot 44-jarigen en blijft hier de tweede grootste radiozender. 

Het totale marktaandeel van de MEDIALAAN-radiozenders blijft stabiel op 20,1% op de zenderdoelgroep 12+ ten opzichte van de vorige meting. 

Ann De Bisschop, directeur radio MEDIALAAN, reageert tevreden: “Het is fijn om vast te stellen dat het totale marktaandeel van onze MEDIALAAN-radiozenders stabiel blijft. Qmusic is na de vernieuwing van vorige zomer nog in volle ontwikkeling, dus dit resultaat komt niet onverwacht. We hebben daar gekozen voor een lange termijnverhaal. Voor JOE fm betekent dit recordcijfer een bevestiging van het mooie parcours van de zender, die blijft doorgroeien en het beste resultaat ooit neerzet.”