Vanaf woensdag 12 oktober 2016 kunnen VTM-kijkers de app Spott gebruiken. Dankzij deze innovatieve ‘second screen’ app kunnen de gebruikers met slechts enkele klikken inspiratie halen uit hun favoriete tv-programma’s. Na een succesvolle proefperiode van 18 maanden, wordt Spott nu officieel gelanceerd in België.

 

Spott maakt content interactief

Spott maakt content interactief door producten in tv-programma’s en films te linken aan een webshop. Met andere woorden: dankzij Spott kan je meteen aankopen wat je op je tv-scherm ziet. Inspiratie halen uit programma’s zoals Cordon, Familie en Sofie in de Keuken van… was nog nooit zo gemakkelijk en leuk. Zo worden de favoriete programma's van de VTM-kijkers nog toegankelijker en relevanter voor hen.

 

Hoe werkt Spott?

De app herkent op basis van het geluid naar welk programma je op dat moment aan het kijken bent. En dit zowel bij live als bij uitgesteld kijken. Op je smartphone zie je dan rode stippen die aangeven welke producten je kan kopen. De app verwijst je door naar de online shop waar je het product meteen kunt aanschaffen of op je verlanglijstje kunt zetten. Wil je graag het bloesje van Sofie Dumont kopen? Of past die sofa uit 'Familie' perfect in jouw interieur? Met de Spott-app is dit allemaal mogelijk.

 

Praktisch

Spott is een samenwerking van ontwikkelaar Appiness, MEDIALAAN, BBDO en iMinds. De Spott-app is beschikbaar voor iOS en Android en kan gebruikt worden tijdens VTM-programma's Familie, Sofie in de Keuken van... en Cordon

 

Meer info: Spott.it.