De Persgroep heeft zijn belang van 50% in MEDIALAAN opgetrokken tot 100% door de overname van de deelneming van mede-aandeelhouder Roularta Media Group.

Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep: "De Persgroep is in België voornamelijk actief in media die zich richten tot een breed publiek. De uitbreiding van de deelneming in MEDIALAAN is van strategische waarde voor onze onderneming. De convergentie van alle media op het internet wordt elke dag belangrijker. We willen onze positie in de digitale wereld substantieel versterken om lokaal te kunnen concurreren met de technologiereuzen die deze wereld domineren. De sterke audiovisuele marktpositie en expertise van MEDIALAAN zullen daarbij zeker helpen."

Peter Bossaert, CEO van MEDIALAAN: “We willen uitdrukkelijk Roularta, onze aandeelhouder sinds 20 jaar, bedanken voor het vertrouwen dat ze in ons hadden. Dat we nu een 100% dochter worden van De Persgroep is een logische stap om heel wat nieuwe uitdagingen aan te pakken. Een lokaal verankerde aandeelhouder met een portfolio van sterke merken is voor MEDIALAAN een absolute troef. We hebben er zin in om samen te bouwen aan de digitale toekomst van onze onderneming.”

De voorgenomen transactie zal nu eerst worden aangemeld bij de Belgische Mededingingsautoriteiten.