Met het najaar startten er ook enkele unieke campagnes wat betreft non-spot advertising. Vanuit een doorgedreven partnership met de adverteerder werden creatieve campagnes bedacht die het beste van de adverteerder combineren met de sterkte van het MEDIALAAN-merk. Dit waren alvast de 3 uitschieters van de voorbije maand.

 

1. Orange & The Voice van Vlaanderen: exclusieve muzieksessies

Orange is vandaag veel meer dan een telecomprovider. Om die toegevoegde waarde in de kijker te zetten ontwikkelden MEDIALAAN en Orange een nieuwe extensie van het bekende format The Voice van Vlaanderen dat in september startte bij VTM.

Elke vrijdag na de uitzending zakten 4 kandidaten af naar de studio’s van Q voor een interview en brachten extra live nummers. Deze Q-Live Sessies waren rechtstreeks te volgen via Qmusic en Facebook Live. Nadien werd deze extra content nog aangeboden via de websites van alle partners.

Trafiek naar deze allereerste Q-Live Sessies voor The Voice werd gegenereerd via print, radiospots, tv-billboards en jingles.

 

2. Seat & Joe: Taxi Relaxi

Een nieuw schooljaar, een nieuwe nachtmerrie. Toch voor ouders die hun kinderen elke keer op tijd moeten zien af te zetten aan de muziekschool en daarna ophalen aan de scouts. Of was het omgekeerd?

Joe, dé supporter van deze doelgroep, wilde ouders daarom het leven wat makkelijker maken. MEDIALAAN bedacht samen met Seat een ludieke actie. Kinderen werden met Joe’s Taxi Relaxi naar de verschillende activiteiten rondgereden. Ook aan boord: een bekende bijzitter! Van Ben Weyts tot Gers Pardoel. En de ouders, die konden ondertussen even relaxen.

De actie was een enorm succes. Bij ouders, bij de luisteraars van Joe én voor Seat dat zijn merk verbonden zag aan deze uiterst sympathieke actie bij jonge ouders.

 

3. Ikea & Qmusic: #blindvertrouwd

“Oh, die zetels, da’s maar voorlopig…” Jongvolwassenen dromen van een interieur zoals in de boekskes. Alleen hebben ze daar vaak de tijd of het geld niet voor. Dat probleem willen Qmusic en Ikea graag oplossen.

Daarom gaven ze in september samen een interieur van 10.000 euro weg, inclusief het advies van een interieurconsulent. Hoe je dit kon winnen? Door een gokje te wagen over hoelang Q-dj’s Maarten en Dorothee er zouden over doen om van de ingang naar de uitgang van Ikea Hasselt te gaan. Alleen, ze waren allebei geblinddoekt. En aan elkaar vast geboeid.

De stunt leverde niet alleen de juiste exposure op voor Ikea, het zorgde ook voor boeiende radio. Wil je weten hoe lang Maarten en Dorothee erover deden? Ontdek het hier.