Na de succesvolle seizoenstart zet VTM sterke cijfers neer. Op maandagavond blijft Spitsbroers 2 scoren met een marktaandeel van 39% (726.721 kijkers).

 

Ook de andere sterkhouders kunnen rekenen op een trouw publiek. Zowel The Voice van Vlaanderen als Het Lichaam van Coppens zijn aan hun vijfde seizoen toe, maar blijven unieke marktaandelen behalen, namelijk 33,2% voor de broertjes Coppens en 48,4% voor The Voice van Vlaanderen (1.031.499 kijkers).

 

 

Nieuwkomers veroveren meteen de harten

Over Winnaars had van bij de eerste aflevering Vlaanderen een immense impact. Ook in de volgende afleveringen bleven Koen Wauters en straffe persoonlijkheden gemiddeld 686.749 kijkers beklijven (28,1%). De nachtelijke reizen van Alloo in de Nacht waren dan weer goed voor 31,7% marktaandeel. Ook de hilarische sketches van Kafka op woensdagavond werkten Vlaanderen op de lachspieren met gemiddeld 26,8% marktaandeel (557.700).

 

 

 

 

Topresultaten voor Q2 in september

Vlaanderen vond ook na de zomervakantie zijn weg naar Q2 voor internationale topseries en topvoetbal. Zo was het nieuwe Prison Break-avontuur goed voor een marktaandeel van 20,5% op zondagavond. Ook The Big Bang Theory zette dagelijks in de vooravond straffe resultaten neer. Op maandagavond behaalde ook de humor van Absurdistan mooie cijfers.  

De Champions League is al langer vaste afspraak met fans van Europees topvoetbal. Vooral de matchen met Belgische teams scoren bijzonder hoog. De ontmoeting tussen Bayern München en Anderlecht was goed voor 624.264 kijkers (17,4% marktaandeel); de thuismatch van paars-wit tegen Celtic Glasgow voor 572.595 kijkers. Ook de wedstrijd tussen Borussia Dortmund en Real Madrid was goed voor een marktaandeel van 17,2%.

 

Kaskrakers tillen Vitaya en CAZ boven de 100.000 kijkers

De primetime films van Vitaya en CAZ hebben een vaste stek in heel wat Vlamingen hun avondschema. Hierdoor stijgen beide zenders geregeld boven de 100.000 kijkers uit. 

Op 1 oktober 2017 bestaat CAZ trouwens één jaar. Het voorbije jaar verdriedubbelde de nieuwe mannenzender het marktaandeel van het vroegere Acht van 0,7% naar 2,1% gemiddeld op de doelgroep mannen 18-54 (live+7).

 

Bron: CIM Audimetrie, september 2017, live+7