De MEDIALAAN-zenders kunnen ook deze maand uitpakken met uiterst stabiele cijfers. Toch was er heel wat vernieuwing in het zendschema (11 nieuwe programma’s!). De Vlaming lijkt die frisgemaakte content dus zeer te waarderen.

Hoe Zal Ik Het Zeggen? loste op maandag met vertrouwen het succesvolle Over Winnaars af. Het nieuwe programma van Jens Dendoncker haalde gemiddeld 730.328 kijkers en een marktaandeel van 28,1%. Ook Spitsbroers 2 scoorde op maandagavond met gemiddeld 695.058 kijkers en 32,9% marktaandeel.

 

 

En die andere broertjes wisten evenzeer te boeien: Staf en Mathias (aangevuld met nieuwkomer Lieven Scheire) haalden gemiddeld 30,9% marktaandeel met Het Lichaam van Coppens. Nog op donderdag, was Alloo bij de Wegpolitie goed voor gemiddeld 642.043 kijkers.

 

 

 

Op zaterdagavond maken de VTM Filmtoppers hun belofte waar. Vooral de recentste James Bond-film Spectre (532.393 kijkers) en de fantasyfilm Disney Project T (26,4%) waren echte toppers. Maar de absolute kijkcijferpiek van de week blijft The Voice Van Vlaanderen: 1.067.000 kijkers, goed voor 49,2% marktaandeel.

 

Een afwijkend cijfer de voorbije maand? Familie haalde een gemiddeld marktaandeel van maar liefst 31,7% in de vooravond. De serie realiseerde daarmee zijn sterkste seizoenstart sinds 2006! 

 

 

 

Q2, thuisbasis van internationale toppers

Wie op zoek is naar de beste internationale topseries, topvoetbal en topfilms, die weet dat hij altijd bij Q2 terecht kan. Zo behaalde het nieuwe seizoen van Prison Break een mooi marktaandeelgemiddelde van 18,1% (op zondagavond!). 

Nog in oktober waren de Champions League-afspraken opnieuw voltreffers. Maar liefst 689.832 kijkers (20,1%) volgden de confrontatie tussen Anderlecht en Paris-Saint-Germain. De terugmatch -op horroravond Halloween- was nog altijd goed voor 469.763 kijkers.

Ook de andere Champions League-matchen met een Belgisch tintje scoorden zoals verwacht sterk. Manchester City-Napoli met Rode Duivels Kevin De Bruyne en Dries Mertens bracht 456.927 kijkers naar Q2.

En om in Italiaanse sfeer te blijven, in oktober stuwde de topfilm Pompeii (300.061 kijkers) zich in de top 5 van best bekeken films in 2017 bij Q2.

 

Vitaya en CAZ: stabiele klim zet zich door 

De twee welomlijnde doelgroepzenders van MEDIALAAN blijven hun marktaandeel verruimen. Vitaya haalde in oktober een gemiddelde van 8,2%, terwijl dat vorig jaar nog 5,9% was. En ook de mannelijke zender CAZ eiste zijn plaats op de voorbije maand met 2,3% (in 2015 was het voormalige Acht nog goed voor 0,6%).

 

Bron: CIM Audimetrie, live+7