Maar liefst 5 VTM-programma's haalden in maart een marktaandeel van meer dan 30%. 

Absolute topper blijft Blind Getrouwd: 1.190.687 Vlamingen volgden hoe de vier koppels voor het eerst gingen samenwonen (37,6%). Ook meer dan 830.945 kijkers schoven na de liefdesperikelen trouw aan bij de tafel van de Amigo’s, goed voor een marktaandeel van 33,7%. 

 

 

De derde podiumplaats is voor de sterrenparade van Tegen De Sterren Op. In dit nieuwe seizoen speelt de cast nog korter in op de actualiteit. Daardoor was het met 779.456 kijkers (33,3%) vaak zelfs beter bekeken als de programma’s die het parodieerde op diezelfde avond. 

 

 

De familie sloopwerkers De Zonen van Van As blijven bouwen aan hun reputatie. Met 686.342 kijkers haalt dit programma 32% marktaandeel. Daarmee doet het één procentje beter dan De Kroongetuigen

 

 

 

Voetbal zorgt topresultaten

Q2 brengt avontuur, internationaal voetbal en sterke series. En dat is ook waarom de Vlaming massaal afstemt. Topseries zoals Bones halen vlot meer dan 200.000 kijkers. 

Maar het Champions League-voetbal blijft absoluut scoren. Zo zagen 547.793 Vlamingen (16,6%) hoe Barcelona miraculeus Paris-Saint-Germain versloeg met 6-1. Een dagje eerder juichten ook meer dan een half miljoen (509.554 kijkers – 19,9%) wanneer Dries Mertens met Napoli scoorde tegen Real Madrid.

 

Vitaya: beste maartresultaten sinds 2001 

Enkel in 2013 behaalde Vitaya een betere maand maart dan nu. Met een gemiddeld marktaandeel van 7,1% toont deze vrouwenzender opnieuw dat specifieke content scoort.

 

Bron: CIM Audimetrie, live+7