Vijf VTM-toppers overschreden in maart de kaap van 30% marktaandeel. En verrassend: Vitaya haalt één van zijn beste scores ooit.
In het leven kan alles, zelfs de grootste smeerlappen verslagen. “Yes, you can” met de Topspot Top 3 van deze maand.
De top 3 van maart lijken te bewijzen: lengte is niet belangrijk. ’t Is maar wat je met die lengte doet…
Nee, het weer was in februari niet om aan te zien. Daarom ondermeer dat de Vlaming met plezier afstemde op de voorjaarstoppers van VTM. Blind Getrouwd, Amigo’s, De Kroongetuigen… Ze bekoorden elke week meer dan 30% van tv-kijkend Vlaanderen.
De top 3 van het Topspot-onderzoek van deze maand hoeft niet te ver-wonderen: koekjes, chocolade en de wondere wereld van Efteling.
In februari mochten vier spots zich tot meest likeable radiospots van de maand kronen.
MEDIALAAN wil de impact van een campagne, hetzij op tv, radio, online, of crossmediaal beter begrijpen. Daarom integreerde het Research-team de twee verschillende impactstudies – MMIB voor tv en On Air voor radio – tot één meetinstrument. Zo kan ook de impact van crossmediale campagnes in kaart gebracht worden. Meet the MIP!
Elke maand meet het MEDIALAAN Topspot-onderzoek de impact van televisiespots op haar tv-zenders. En de beste spots van afgelopen maand gaan gepaard met 'mixed feelings'.
MEDIALAAN wil jouw merk en campagnes de hoogst mogelijke impact geven. Het medialandschap is echter nog nooit zo complex geweest en de roep om toewijsbare effecten van media-investeringen wordt alsmaar luider.
De laatste maanden van het jaar brachten niet alleen koud en stralend najaarsweer, het verzekerde ons ook van knusse tv-avonden waarbij Vlamingen massaal afstemden op de MEDIALAAN-zenders.