De eerste editie van Rode Neuzen Dag was een enorm succes. De voorbije weken werden 351.653 Rode Neuzen verkocht en meer dan 1600 ludieke acties georganiseerd in heel Vlaanderen. Het doel: jongeren met psychische problemen helpen. Alles bij elkaar bracht dat maar liefst € 3.858.814 op.

Volgens kinderpsychiater Peter Adriaenssens is de impact van de hele actie zeker voelbaar: ‘"Leerkrachten contacteren me om te vertellen dat leerlingen hen toevertrouwen dat ze een Rode Neuzen-probleem hebben. Ineens blijkt dat een codewoord waarmee ze kunnen aangeven dat ze in de knoei zitten. De actie doet jongeren praten en dat is fantastisch."

De goeddoelactie van VTM, Qmusic en Belfius beleefde op 5 december haar hoogtepunt met een marathonradio-uitzending bij Qmusic en met de hilarische ‘Rode Neuzen Dag: Live Show’ bij VTM. Presentatoren Koen Wauters en Jonas Van Geel verwelkomden onder anderen het Safety First-team, de cast van Tegen De Sterren Op, K3,  Bart Peeters en Philippe Geubels. Deze laatste hield er met de hulp van de Miss België-finalistes een wereldrecord ‘Kussen in 30 seconden’ aan over, Jonas Van Geel een navelpiercing…

Alle grappige acties brachten uiteindelijk een bijzonder mooi bedrag op. In totaal gaat € 3.858.814 integraal naar het Rode Neuzen Fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting. Het geld zal gebruikt worden om initiatieven te ondersteunen die jongeren psychologische hulp aanbieden.

Wij hopen jullie alvast allemaal terug te zien in 2017!