Innovatie ligt in het hart van onze merken. MEDIALAAN houdt op elk vlak de vinger aan de pols. Om toekomstige evoluties ook tastbaar te maken voor onze partners, adverteerders en marketeers start MEDIALAAN met een uniek event: Fuel.
Nee, het weer was in februari niet om aan te zien. Daarom ondermeer dat de Vlaming met plezier afstemde op de voorjaarstoppers van VTM. Blind Getrouwd, Amigo’s, De Kroongetuigen… Ze bekoorden elke week meer dan 30% van tv-kijkend Vlaanderen.
VTM en Q2 kunnen terugblikken op mooie kijkcijfers in de eerste maanden van het jaar. En toch zijn de zenders nog niet helemaal op kruissnelheid. Want binnenkort arriveren er nog meer topprogramma’s.
KADET, de kinderzender vol actie en avontuur, organiseerde voor de eerste keer een live event voor zijn kijkers. Op 3 maart werd de Utopolis in Mechelen een hele dag omgetoverd tot een paradijs voor stoere superheldjes.
De top 3 van het Topspot-onderzoek van deze maand hoeft niet te ver-wonderen: koekjes, chocolade en de wondere wereld van Efteling.
MEDIALAAN wil de impact van een campagne, hetzij op tv, radio, online, of crossmediaal beter begrijpen. Daarom integreerde het Research-team de twee verschillende impactstudies – MMIB voor tv en On Air voor radio – tot één meetinstrument. Zo kan ook de impact van crossmediale campagnes in kaart gebracht worden. Meet the MIP!
“Tet-tet-e-tet. Tet-tet-e-tet-e-tet-TET!” De Think Pink-versie van ‘POPCORN’ zat maandenlang in ons hoofd. Het gevolg van een leuke spot die verdiend de MEDIALAAN Fairtime Award 2016 won. Wie kaapt dit jaar de prijzen weg?
Met een nieuw seizoen van Blind Getrouwd, De Kroongetuigen en de fictiereeks Amigo’s, werd er veel verwacht van het voorjaar bij VTM. Die verwachtingen konden alle reeksen vlot inlossen: met 25,2% op VVA 18-54 was januari de beste maand januari sinds 2006!
De nieuwe top 3 van het Topspot-onderzoek is er. Deze tv-spots vielen het meeste in de smaak en haalden de hoogste impact.
In 2016 kregen enkele MEDIALAAN-merken een nieuwe look en invulling. Zo werd op tv 2BE omgedoopt tot Q2 en daarmee gelinkt aan het radiomerk Qmusic. Met als baseline You Make Us Q richt Q2 zich net als Qmusic op jongvolwassenen.